PIAGAM PELANGGAN


 

1. Menyelaras Majlis-Majlis Rasmi Kerajaan Dengan Penuh Komitmen Berpandukan Peraturan Dan Amalan Istiadat & Protokol Selaras Dengan Keperluan Semasa.

  • Mengeluarkan kad jemputan kepada 'VIP' bagi Acara Rasmi Tahunan yang telah ditetapkan dalam tempoh 1 hingga 3 hari bekerja.
  • Menyusuli tetamu jemputan yang belum membuat pengesahan kehadiran dan memastikan pengesahan kehadiran diberi sekurang-kurangnya tiga (3) hari sebelum majlis diadakan.
  • Memastikan tetamu jemputan berpakaian sesuai mengikut acara majlis.
  • Memastikan kedudukan tetamu kenamaan mengikut susunan keutamaan dan susun atur meja/kerusi bersesuaian dengan majlis.
  • Memastikan bendera/ logo dikibarkan/ diletakkan mengikut susunan yang betul.
  • Memastikan 'salutation' Pengacara Majlis disebut dengan betul dan mengikut susunan keutamaan tetamu yang hadir.
  • Memberi nasihat berkaitan etika Protokol kepada pihak yang memerlukan.

 2. Menyelaras Lawatan Orang-Orang Kenamaan/Tetamu Negeri Dengan Memberi Kemudahan Yang Selesa Sesuai Dengan Taraf Mereka.

  • Mengurus dengan teratur Kunjungan Hormat Tetamu Kenamaan kepada Tuan Yang Terutama Yang di-Pertua Negeri Sabah.
  • Mengurus dengan teratur Kunjungan Hormat Tetamu Kenamaan kepada Yang Amat Berhormat Ketua Menteri Sabah.
  • Menyediakan kenderaan yang sesuai mengikut status atau taraf tetamu Negeri yang berkunjung ke negeri ini.
  • Memastikan program lawatan dan tempat yang dikunjungi diurus dengan baik.

 

3. Memperlengkapkan Diri Dengan Pengetahuan & Kemahiran Dalam Tugas Istiadat & Protokol Dari Masa Ke Masa.

Alamat Perhubungan

Bahagian Istiadat Dan Protokol
Jabatan Ketua Menteri
Aras 27, Blok A, Pusat Pentadbiran Negeri Sabah (PPNS)
Jalan UMS, Teluk Likas
88400 Kota Kinabalu
Sabah, Malaysia

 

Bilangan Pengunjung

18177
Hari Ini79
Semalam96
Minggu Ini432
Bulan in2194
Keseluruhan18177

Hak Cipta © 2020 Bahagian Istiadat dan Protokol, Jabatan Ketua Menteri Sabah.
PENAFIAN: Pentadbir dan pengendali laman ini tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kerugian atau kerosakan disebabkan daripada penggunaan sebarang maklumat yang terdapat di dalam laman ini

Dikemaskini Pada : 23-Oct-2020
Paparan terbaik menggunakan pelayar Safari, IE8, Mozila Firefox, Google Chrome